محصولات مو

بهترین تافت مو

قبل از بررسی بهترین تافت مو بایستی بگوییم افراد زیادی وجود دارند که برای خوش حالت بودن موهایشان از تافت و یا اسپری‌ مو استفاده می‌کنند. ممکن است هر برند یا محصولی که دیگران توصیه کنند را استفاده کنید و در نهایت عوارض زیادی همچون ریزش مو، شوره سر، تغییر رنگ مو و آسیب‌های جدی دیگری را به موهای خود وارد کنید. بنابراین بایستی که در انتخاب یک تافت مناسب دقت و حساسیت بالایی را صرف کنید و آشنایی کاملی راجع به آن‌ها داشته باشید.

تافت مو چیست؟

یک اسپری مو که به خوش حالت بودن موهای شما کمک می‌کند. این حالت دهنده در کل دنیا معروف است و تقریبا همه آن را می‌شناسند؛ اما برخی از افراد ممکن است که هنوز آن را خریداری و استفاده نکرده باشند. تافت مویی مناسب باعث می‌شود که موهای شما بسیار پرنشاط و پرپشت و حتی درخشش فوق‌العاده‌ای به  موهای شما داده شود؛ و در هر حالتی موهای شما بسیار زیبا و منحصر به فرد به نظر برسد.      

نحوه استفاده از تافت مو

برای استفاده از این اسپری لازم است که حدود 30 سانتی‌متر آن را از موهای خود دور نگهدارید و سپس با حرکت مداوم آن را اسپری کنید. بهتر است که سر خود را وارونه نگهدارید و زمانی که تافت را روی موها اسپری می‌کنید با دستتان به موها حالت دهید. پس از تکان دادن موها لازم است که در قسمت‌هایی موهای خود را بلند کرده‌اید، حتما زیر آن را اسپری کنید. در صورتی که برخی از تارهای مو سرکش باشند می‌توانید که که تافت را روی دستتان اسپری کنید و سپس آن را روی موهای خود بکشید تا صاف شوند و حالت بگیرند.

تذکر: افرادی که پوست سرشان حساس است و خارش‌ دارد، نباید تافت مو را به پوست سر بزنند بلکه بهترین راه این است که روی موها را اسپری کنند؛ چرا که پوست سرسشان خشک می‌شود و منجر به تحریک شدن آن می‌شود.     

این مقاله رو هم بخون

تافت مو برای چه کسانی مفید است؟

معمولا توصیه نمی‌شود که همه افراد از تافت مو استفاده کنند بنابراین افرادی که باید از تافت مو استفاده کنند عبارت‌اند از:

  • افرادی که موهای بسیار نرمی دارند.
  • افرادی که موهای خیلی صافی دارند.
  • آن دسته از افرادی که موهای خشک و معمولی دارند.
  • بیشترین تاثیر این تافت معمولا روی موهایی است که حجم آن چنانی ندارند.
  • افرادی که حجم موهای زیادی دارند و نگهداشتن آن حجم مو در طول روز برایشان سخت است. یعنی موهای نرمی دارند و یک حالت نمی‌ماند؛ به اصطلاح می‌خوابد و به طور طبیعی بالا نمی‌رود.

اساسا تافت مو برای کسانی ساخته شده که می‌خواهند موهایشان ثابت بماند. در این صورت می‌توانند هر فرم و حالتی را که می‌خواهند به موها بدهند.

استفاده از تافت مو برای چه کسانی ممنوع است؟

به صراحت می‌گوییم که استفاده از تافت مو برای افرادی که دچار بیماری آسم هستند، ممنوع است. این محصول برای این دسته افراد وضعیت را بدتر می‌کند چرا که مخاط تنفسی را  تحریک می‌کند و در آن‌ها حساسیت ایجاد می‌کند.

زنان باردار برای استفاده از تافت مو بایستی که با پزشک مشورت کنند. اساسا برای زنان باردار استفاده از اسپری مو توصیه نمی‌شود چرا که برای آن‌خطراتی را به دنبال دارد (برای مثال می‌تواند که خطر ناهنجاری ساختاری آلت در نوزادان پسر را دو برابر کند).

عوارض استفاده از تافت مو چیست؟

هر محصولی علاوه بر مزیت‌هایی که دارد ممکن است که معایبی هم داشته باشند. یعنی هیچ محصولی بی‌عیب و نقص نیست. از جمله عوارض استفاده از تافت مو می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. ریزش مو: استفاده از تافت مو باعث می‌شود که پوست سر و موهای آن کم آب شوند که در نهایت موها شکننده می‌شوند و دچار ریزش می‌شوند.
  2. آسیب دیدن مو و تغییر رنگ آن‌ها: از جمله عوارض جدی که تافت مو ممکن است به موها وارد کند تغییر رنگ، دو شاخه شدن مو (موخوره)، نازک شدن موها است. مواد مضری که ساختار تافت استفاده شده است اثرات نامطلوبی برای رنگ موها دارد و استفاده طولانی مدت هم می‌تواند که سفیدی زودرس را به دنبال داشته باشد.
  3. خشکی و کم آب بودن موها: در ترکیبات استفاده شده این تافت‌ها از مواد شیمیایی و الکل خورنده استفاده شده است که رطوبت پوست سر و موها را به مرور زمان از بین می‌برد. در نهایت موها خشک و شکننده می‌شوند و مشکلاتی همچون شوره سر و خارش سر را هم به دنبال خواهد داشت.
  4. شوره سر: زمانی که پوست شما کم اب و خشک شود یعنی تغذیه لازم را نداشته باشد پوسته پوسته می‌شود و می‌خارد که در نهایت منجر به تولید شوره سر می‌شود.

پیشنهاد مخصوص دوتیسا برای تو

انواع تافت مو

برای هر ظاهری یک تافت مو تولید شده است که می‌توانند با بهترین عملکرد موهای شما را خوش فرم کنند؛ که هر کدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند یک کاربرد خاص دارند. از جمله این تافت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپری معمولی
  • اسپری مو پایانی
  • اسپری ترمیم کننده
  • اسپری مو حرارتی
  • اسپری درخشندگی مو
  • اسپری براق کننده مو
  • اسپری مو فریز
  • اسپری مو برای حجم دهی به موها
  • اسپری مو برای شکل‌دهی به موها و…

بهترین تافت مو

وقتی که بازار و یا سایت‌های اینترنتی برای خرید تافت مو مراجعه می‌کنید باید بدانید که بهترین تافت مو از ویژگی‌‌های منحصر به فردی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به قدرت نگهدارندگی تافت اشاره کرد. اگر موهای ضعیفی دارید بهترین تافت مو برای شما تافت‌های حاوی ویتامینه است. گاهی اوقات تمام عوارض ذکر شده برای مو و پوست سر از نوع برند تافت نشات می‌گیرد. اگر از برندهای خوبی استفاده نمی‌کنید بهتر است که برند تافت خود را عوض کنید و بهترین‌ها را انتخاب کنید.

سخن پایانی

لازم به اشاره است که بهترین تافت مو اسپری است که کمترین آسیب را به موهای شما بزند. بنابراین سعی کنید که هر برندی را خریداری نکنید و قبل از خرید یک برند برتر، اطلاعات کافی راجع به محصول داشته باشید، تا موهای شما آسیب نبینند. اگر به دنبال بهترین‌ها هستید می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دوتیسا مراجعه کنید و بهترین محصولات را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب از آن‌ها تهیه کنید.    

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *