مراقبت و سلامتی

بهترین کرم ضد آفتاب

خیلی از ما فکر می‌کنیم که آفتاب دوست ماست چون کمک می‌کند که گیاهان رشد کنند و یا ما را گرم کنند. بنابراین چه کسی است که دوست ندارد یک روز آفتابی را در ساحل دراز بکشد. اما با تمام این فوایدی که دارد می‌تواند آسیب‌های زیادی را به پوست وارد کند، به همین دلیل کرم ضد آفتاب اختراع شد. کرم‌های ضد آفتاب از بدن در برابر اشعه‌های فرابنفش محافظت می‌کنند، چرا که این اشعه‌ها از اثرات مضری برخوردار هستند. برای اثرات مخربی همچون پیری پوست، آفتاب سوختگی و یا ترویج سرطان پوست را ایجاد می‌کنند.

کرم ضد آفتاب چطور از پوست ما محافظت می‌کند؟

اساسا دو نوع کرم ضد آفتاب یعنی ضد آفتاب فیزیکی و ضد آفتاب شیمیایی وجود دارند.
کرم ضد آفتاب فیزیکی: این نوع کرم ضد آقتاب حاوی اکسید روی و اکسید تیتانیوم است و همچون سپری فیزیکی منجر به انعکاس اشعه‌های خورشید می‌شوند. به همین دلیل نجات غریق‌ها آن‌ها روی دماغ خود می‌زنند و دماغ خود را سفید می‌کنند. گذشت زمان نشان داده که استفاده از این کرم‌ها به این علت که روی پوست مشخص است، آسان نبوده اما در حال حاضر در ساخت کرم‌های امروزی این مسئله نقریبا حل شده است.

کرم ضد آفتاب شیمیایی: این مدل ضد آفتاب‌ها به سرعت اشعه فرابنفش نور خورشید را جذب می‌کنند و به نسبت نوع‌های فیزیکی زودتر خاصیت محافظتی خود را از دست می‌دهند. این مدل ضد آفتاب زمانی که روی پوست مالیده می‌شود کمتر دیده می‌شود اما برخی از مردم نسبت به استفاده از آن‌ها دچار حساسیت می‌شوند.

این مقاله رو هم بخون

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

تمام افراد بایستی از این کرم استفاده کنند حتی اگر پوست نسوزد و معمولا کودکان کمتر از 6 ماه هم نباید در معرض آفتاب قرار بگیرند چون مکانیزم دفاعی آن‌ها هنوز کامل نشده است و پوست آن‌ها تمام کرم ضد آفتاب را جذب می‌کند. حال استفاده از این کرم می‌تواند از پیشرفت مبتلا شدن به انواع سرطان‌ها همچون سرطان سلول‌های پایه‌ای و سرطان سلول‌ فلسی و ملانو محافظت می‌کند. به صورت روزانه در DNA موجود در سلول‌ها، جهش‌ها و خطاهایی رخ می‌دهد که عموما توسط سلول‌های بدن کنترل می‌شوند. اما اشعه فرابنفش یک سری جهش را در پوست ایجاد می‌کند که سلول‌ها نمی‌توانند بر آن‌ها غلبه کنند، که در نهایت منجر به رشد بیش از حد سلول و در نهایت منجر به سرطان پوست می‌شوند.

نکته ترسناک در رابطه با آفتاب این است که شما نمی‌دانید دقیقا چه اتفاقی رخ می‌دهد تا زمانی که دیگر خیلی دیر شده است. اما اگر تمام این دلایل هنوز شما را برای استفاده از ضد آفتاب قانع نکرده می‌توانیم به دلایل بیش از حدی که زیبایی پوست را به خطر می‌اندازند اشاره کنیم.

علاوه بر سیگار کشیدن، نور خورشید هم یک عامل مهم در پیری زودرس پوست است. پیری زودرس پوستی که از اشعه‌های مخرب نور خورشید نشات می‌گیرد منجر به کم شدن قابلیت ارتجاعی پوست و افتادیگی آن می‌شود.

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

پیشنهاد می‌کنیم کرم‌های ضد آفتاب را به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید و در موارد زیر هم از این کرم بهره ببرید:

  • قبل از این که به مدت زیادی در معرض آفتاب باشید.
  • در هوای آفتابی مخصوصا زمانی که به ساحل می‌روید.
  • در هوای سرد و یا روز برفی چون به دلیل شدت بازتاب اشعه‌های خورشیدی به وسیله آب و یخ بایستی که از ضد آفتاب استفاده کرد.

روش استفاده از کرم ضد آفتاب

در واقع از این کرم دوبار باید استفاده کنید. در ابتدا به اندازه 15 الی 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از این کرم استفاده کنید و اما بار دوم بالافاصله بعد از خارج شدن باید از کرم استفاده کرد. پس از آن بایستی که هر دو الی سه ساعت استفاده از کرم ضد آفتاب را تمدید کنید مخصوصا بعد از عرق کردن و یا شنا کردن.

در غیر این صورت باید از لباس‌هایی استفاده کنید که ضد اشعه‌های مضر فرابنفش باشند برای مثال کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید یا این که در زیر سایه‌بان قرار بگیرید که این اشعه‌ها با پوست شما برخورد نکنند. و یا این از بیرون رفتن در ساعت‌هایی که آفتاب اوج می‌گیرد همچون 10 الی 16 اجتناب کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب

هر کسی برای خودش یک سری پارامترها را در نظر می‌گیرد، اما پارامترهای اصلی و مهمی که در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب باید در نظر گرفته شوند عبارت‌اند از:

  • طیف گسترده یعنی دردسترس باشد.
  • حداقل SPF برابر با 30 باشد.
  • کرم باید ضد آب باشد.

برای مصرف روزانه یک مرطوب کننده با SPF برابر 30 گزینه مناسبی است؛ بنابراین در این صورت است که می‌توانید از آفتاب لذت ببرید و پوستتان در امان باشد.

پیشنهاد مخصوص دوتیسا برای تو

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید انواع کرم ضد آفتاب فعالیت می‌کنند که ما بهترین نوع کرم ضد آفتاب خارجی را برای شما بررسی می‌کنیم:

کرم ضد آفتاب صورت و بدن Essentials SPF 50

این کرم به دلیل این که به راحتی پخش و جذب می‌شود و همچون گچ سفیدی آن روی پوست باقی نمی‌ماند و در نهایت چرب و چسبنده نیست در بین بانوان محبوب شده است. مشخصات این کرم ضد آفتاب عبارت‌اند از:

  • SPF 50
  • نوع فعال: شیمیایی
  • مواد فعال: آووبنزون (2.8%)، هموسالات (9.6%)، اکتیسالات (4.8%)، اکتوکریلن (9.6%)
  • مقاومت در برابر آب: 80 دقیقه

پیشنهاد مخصوص دوتیسا برای تو

لوسیون ضد آفتاب آنتی اکسیدان و SPF 50

دلیل محبوبیت این کرم به مواردی همچون خشک یا تحریک کننده نیست، سریع خیس می‌شود، چرب نیست، با قیمت مناسب عرضه می‌شود و… بر می‌گردد.

  • SPF 50
  • نوع فعال: شیمیایی
  • مواد فعال: آووبنزون (2.7%)، هموزالات (9%)، اکتیسالات (4%)، اکتوکریلن (5%)
  • مقاومت در برابر آب: 80 دقیقه

ضد آفتاب LiftActiv Peptide-C SPF 30

ویژگی‌های منحصر به فرد این کرم عبارت‌اند از:

  • SPF 30
  • یک لایه سفید روی پوست باقی نمی‌گذارد
  • ایجاد جوش یا تحریک نمی‌کند
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *